|
|
||||
|
Simson Kerékpár 1930-ból Meglehetősen ritkán bukkannak fel két világháború közötti kétkerekűek a hirdetések között, az idei év úgy néz ki kivétel, mert egy közel 100 éves, patinás Simsont sikerült vásárolni.. Suhlban már az 1890-es évek közepén elkezdték a kerékpárgyártást a Simson & Co nevű cégnél. Eleinte beszállítóktól majd szép lassan a gumialkatrészeken és a kerékagyakon kívül mindent ők gyártottak. Hamarosan a legnagyobb német kerékpárgyárrá nőtték ki magukat, azonban trükkösek voltak és nem a saját néven, hanem nagykereskedők nevén árulták ezeket a bringákat. A húszas évek végén kezdték el a saját márkás kétkerekűeket értékesíteni. 1929/30-ben lépték át az egymilliomodik kerékpár legyártását, ebből az időszakból származik az én kétkerekűm is. Ebben a korban még nem volt jellemző az elektromos rendszer, sőt még a láncvédő, vagy a csomagtartó sem, nem látni csengőt a gyári prospektus képeken. Klasszikus angol férfi kerékpár forma Nikkelezés nyomai felfedezhetők több alkatrészen Szépen megmaradt az adattábla, rajta a Waffenfabriken Simson, azaz a Simson fegyvergyár szöveggel, alatta pedig a Smson autókról származó háromszögben lévő S márkajelzés. Az első sárvédő sajnos hiányzik. A háború előtti típusoknak van egy furat a váznyak mögött a felső vázcsövön. Meglepően vaskos az ívesre hajtott kormány Markolat sajnos hiányzik Fékkar kialakítása is eltér a későbbiektől Valamiikor később került rá a csengő Két részből gyártották a kerékpántot Emergé márkájú magyar falcos gumi van a felnin 1966-ban készült a gumi, majd 50 éves volt a kerékpár ekkor Még látható a korábbi vonalazás nyoma Van egy furat a felső vázcsövön alul Érdemes megfigyelni a váz kialakítását, párhuzamos a kormánynyak és az üléscső Több helyen látszik a gyári fekete fényezés Vázszám az ülés alatt látható beütve Lánckerék is jellegzetes forma Zsírzógomb a hajtókar tengelyhez Hajtókarok is eredetiek, pedálok sajnos hiányoznak Kontrafékes hátsó kerékagy, az 1904-től gyártott Torpedo a F&S cégtől Fontos az állag megőrzése, gumiiápolás Később került rá a hátsó prizma és külön a világítás Hátsó sárvédő formája is érdekes, széle vissza van peremezve
Ebben az állapotban marad, csak konzerválva lesz az utókornak. Bogyay Norbert 2025.03.01 |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2025. |
|