Főoldal

Simson Kerékpár 1930-ból

Meglehetősen ritkán bukkannak fel két világháború közötti kétkerekűek a hirdetések között, az idei év úgy néz ki kivétel, mert egy közel 100 éves, patinás Simsont sikerült vásárolni..

Suhlban már az 1890-es évek közepén elkezdték a kerékpárgyártást a Simson & Co nevű cégnél. Eleinte beszállítóktól majd szép lassan a gumialkatrészeken és a kerékagyakon kívül mindent ők gyártottak.

Hamarosan a legnagyobb német kerékpárgyárrá nőtték ki magukat, azonban trükkösek voltak és nem a saját néven, hanem nagykereskedők nevén árulták ezeket a bringákat. A húszas évek végén kezdték el a saját márkás kétkerekűeket értékesíteni.

1929/30-ben lépték át az egymilliomodik kerékpár legyártását, ebből az időszakból származik az én kétkerekűm is.

Ebben a korban még nem volt jellemző az elektromos rendszer, sőt még a láncvédő, vagy a csomagtartó sem, nem látni csengőt a gyári prospektus képeken.

Klasszikus angol férfi kerékpár forma

Nikkelezés nyomai felfedezhetők több alkatrészen

Szépen megmaradt az adattábla, rajta a Waffenfabriken Simson, azaz a Simson fegyvergyár szöveggel, alatta pedig a Smson autókról származó háromszögben lévő S márkajelzés.

Az első sárvédő sajnos hiányzik. A háború előtti típusoknak van egy furat a váznyak mögött a felső vázcsövön.

Meglepően vaskos az ívesre hajtott kormány

Markolat sajnos hiányzik

Fékkar kialakítása is eltér a későbbiektől

Valamiikor később került rá a csengő

Két részből gyártották a kerékpántot

Emergé márkájú magyar falcos gumi van a felnin

1966-ban készült a gumi, majd 50 éves volt a kerékpár ekkor

Még látható a korábbi vonalazás nyoma

Van egy furat a felső vázcsövön alul

Érdemes megfigyelni a váz kialakítását, párhuzamos a kormánynyak és az üléscső

Több helyen látszik a gyári fekete fényezés

Vázszám az ülés alatt látható beütve

Lánckerék is jellegzetes forma

Zsírzógomb a hajtókar tengelyhez

Hajtókarok is eredetiek, pedálok sajnos hiányoznak

Kontrafékes hátsó kerékagy, az 1904-től gyártott Torpedo a F&S cégtől

Fontos az állag megőrzése, gumiiápolás

Később került rá a hátsó prizma és külön a világítás

Hátsó sárvédő formája is érdekes, széle vissza van  peremezve

 

Ebben az állapotban marad, csak konzerválva lesz az utókornak.

Bogyay Norbert 2025.03.01

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2025.