|
|
|
|||
|
Simson bemutatók, reklámok DDR újságok alapján A Der Deutsche Strassenverkehr és a Kraftfahrzeug Technik folyóiratok elég sokat foglalkoztak Simsonokal, néhányat kiemelnék közülük
1959-ben még zömében gyártották a Simson Sportot, aminek egy igen ritka színváltozata került a júniusi szám címoldalára. A hátsó borítóra az SR2 moped került egy látványos metszeti képpel és az első osztályú minőséget hirdető jelzéssel utalnak a minőségi gyártásra.
Ebben az számban van egy hirdetés, amely az 1959-es gyártási programot népszerűsíti, a motorkerékpárt, mopedet és a robogót.
A KR50 robogót kiállítotték a Lipcsei Vásáron 1959-ben a Panni robogóval együtt.
Kicsit ugrunk az időben a hetvenes évek közepére, beszámol a Der Deutsche Strassenverkeht egy Kelet-Európát átszelő túráról Simson kismotorokkal.
Az 1975-ös évfolyamban szepelt az S50 sorozat első komolyabb teszje is.
Az első évjáraton fekete indextartó, kisebb fényszóróüveg, nagy oldalfedélmatrica, belpiacos kürt.
A jól ismert és bevált motor.
Kormányzár egyszerűen használható, de viszonylag könnyen eltörhető.
Nemcsak Magyarországon jelentett problémát a berugótengely és a berugókar. Ha nem ellenőrizék a rögzítő csavart időszakosan, meglazult és elnyírta a ricniket, egy egyszerű megoldással meg lehetett hosszaíbbítani az élettartamát mindkét alkatrésznek.
A Simson teljes modellválasztéka 1975-ben
Egy újabb évtizedet ugrunk előre az időben, a KFT 1985/7-es számában a 100 éves a motorkerékpár került a középpontba, az MZ és a Simson új típusait népszerűsítették.
Az S70 Enduro bevetés közben :)
Főbb jellemzők: feketére fényezett henger és hengerfej, az oldalfedelekkel. Elöl emelt műanyag sárvédő, hátul pedig fekete, de fém.
A lemezek alá is betekinthetünk, a szerszámosfedél alatt minden a gyári helyén: akku, szerszám- és égőkészlet.
Tank, oldelfedelek és ülés nélkül jobban látszanak az eltérések az alapmodellhez képest.
1987-ben már az SR50 és az SR80 került a címlapra.
Újdonság az önindító, ez előtt nem sok Simsonon láthattunk ilyet.
A fenti diagrammon jól kivehető a két Simson SR50 átlagfogyasztása közötti különbség. Nem mindig a kisebb lökettérfogatú motor fogyaszt kevesebbet.
A jobban felszerelt SR50-eseken több fokozatban állítható hátsó teleszkópokat szereltek. Bogyay Norbert 2011.10.20. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2011. |
|
|||