|
|
|
|||
|
Simson S50B1 1978 Az S50B sorozat továbbfejlesztett kivitele volt a B1, a megbízhatóságot nagy mértékben befolyásolta a külső trafós gyújtás és a növelt teljesítményű világítás. Egy szépen megőrzött 1978-as példányt szeretnék bemutatni.
1979-ben Pécsett helyezték forgalomba, magyar exportmodell, nagymértetű kürttel.
Ebben az évjáratban már a kisebb tankkal és fekete bowdenekkel,
az indextartók krómozott kivitelűek, hátul lecsavarozhatók a lámpatartóról. A kerekek küllőzésében már visszatértek az 1974 előtti két keresztes megoldáshoz.
A tankra a Simson felirat felé kisméretű Ifa feliratot ragasztottak egészen 1983-ig.
Az ülésvédő fóliát és a csomagtartó gumiját is megőrizte az első tulajdonos.
Az üléshuzat hátulján a Simson felirat mellett ekkor még a 3 kockás Ifa feliratot festették.
A korabeli rendszám kicsit megbontja a motor arányait.
Az S50B1 főbb jellemzője a tank alá helyezett trafó. A motor teljesítménye azonban nem változott.
Kicsit hiányos a kép: a kuplungbowden tartó nincs a hengerfejen, illetve a kipufogó könyök sincs a motoron.
Nagyméretű lámpafej változatlan, az adattáblán ekkor még a pontos típusjelzés szerepelt a váznyakon,
Precíz bowden elvezetés, 80-as km óra krómozott tartólemezzel. Mindegyik Eska csavar domború feliratos.
Természetesen megvan a szürke forgalmi engedély is...
... nem szerepel benne a gyártási év, csak a forgalomba helyezés időpontja.
Végül egy kis videó a jellegzetes, bontatlan blokkos kismotorról.
Bogyay Norbert 2014.02.13. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|
|||