|
|
|
|||
|
Six days 1964 Silbervase A Nemzetközi Hatnapos Enduró versenyek történetében mélyedünk el egy kicsit, ezen belül pedig a Ezüstserlegről lesz szó. Sokak által ismert, hogy 1965-től a hetvenes évek közepéig minden Simsont ilyen feliratos alu tanksapkával láttak el. Az 1904-ben Párizsban alapított FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) keretében szervezték a hatnapos terepversenyt. A verseny története egészen az első világháború előttre nyúlik, 1913-ban az Egyesült Királyságban, Carlisle nevű településen rendezték a hagyományt indító nemzetközi rendezvényt. Az ezüst serleg díjat viszont 1924-től osztották ki, először a norvég csapat nyert. Érdekesség, hogy 1927-ben Nagy Brittaniában rendezett futam a hazai női csapat győzelmével végződött. Második világháború alatt több évben elmaradt a kihívás, majd az első alkalommal a világégés után 1947-ben Csehszlovákiában indult a nemzetközi mezőny, mindkét kategóriában hazai győzelem született. 1964-ben Erfurtban (Erfurt-Suhl környékén, részben a türingiai erdőben) az NDK rendezte a futamot, a változatosság kedvéért mind a két versenyt a hazai pálya előnyeit élvező DDR csapat nyerte, részletes eredmények, érdekesség, hogy az USA csapatban Steve McQueen is szerepelt. a győztesek és a motorok. Jól látható, hogy a versenyzésre készített Simson GS motorok teljesen egyedi építésűek voltak, gyakorlatilag évente újat építettek belőlük. Néhány jó kép a korabeli reklámanyagból. Kihasználták a reklámértékét a győzelemnek, nem csak a tanksapkán, de a prospektusokon is feltűnt az ismerős logó a következő években.
Még egy bélyegsorozat is megörökítette a kiemelkedő eredményt.
A következő évben a Man szigeten is
dupláztak a keletnémetek
1981-ben a FIM úgy döntött, hogy a ISDT (nemzetközi hatnapos triál) nevet ISDE (nemzetközi hatnapos enduro)-ra változtatta, elsősorban a jobb marketing érdek miatt.
A következő győzelemre 1982-ig várni kellett a korabeli csehszlovákiai Vágbesztercén,
nagyon sikeres évtized volt, mert 1984-ben a hollandiai Assenben, 1985 La Molina, Spanyolország, majd 1987 Jelenia Góra, Lengyelország is NDK sikerrel végződött. Természetesen más nemzetközi versenyeken is jó eredményeket ért el a gyári Simson csapat, de az már egy következő bemutató témája lehet. Bogyay Norbert 2018.11.06. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2018. |
|