| 
           | 
        
  | 
    |||
  | 
        
             Simson Star 50 / SRA 50 A 1996-os modellévre mutatták be a Simson Star néven az SRA 50 robogót. Ez volt a Simson gyár első membránvezérelt, lengővillán fekvő motoros automata robogója. 
 A német piac jól fogadta a modern jövevényt, mivel 2 díjjal kezdte a pályafutását: 
 Innováció és Dizájn díj Thüringiában. 
 Jellegzetessége a nagy rugóút: elöl 130mm; hátul 110mm. A hátsó futómű igazi ritkaság a robogók között, mivel a láblemezt ketté osztották, így elfért egy központi rugóstag alatta. 
 A 12 colos kerekek az SR 50-től származnak. A hagyományos Simson első teleszkópok miatt jellegzetes előről a motor. 
 Elöl kívánságra tárcsa vagy dobfékkel kínálták. 
 Motorja az olasz Morini kétütemű: a Star 25 fojtott 2 lóerő alatti, míg a Star 50 eleinte 4 később 5 lóerős kivitelben készült. 
 Külön olajzású, az ülés alatt kapott helyet az üzemanyag és az olajtartály. 10,5 liter a befogadó képessége a tanknak. Szintén az ülés alatt van a bukósisaktartó is. 
 Kulccsal nyitható tárolórekesz került a gyújtáskapcsoló alá is. 
 Sőt még a központi rugó és az akkumlátor is zárható fedelet kapott. 
 Gombnyomásra indul, de megtalálható a berugókar is rajta 
 .A műszerfal jól felszerelt, még digitális óra is van 
 Az első példányok katalizátor nélkül és fékpedállal készültek. 
 1999-re módosították a hátsó sárvédőt, elegánsabb lett a hátsó része, illetve szélesebb kereket alkalmaztak. Elég nagy színválasztékban kínálták: tornádópiros, óceánkék, fekete, citromsárga, illetve ezeknek a kombinációja. 
 Külön extralista volt: szélvédő, hátsó csomagtartó és a csomagtartóra nagyméretű doboz. 
 2001-ben a tárcsafékes változat 2100 Euróba került németországban. A képeken szereplő motor 1999-es évjáratú, már az újabb kiadás. Bogyay Norbert 2008.02.17.  | 
        
  | 
        
  | 
    ||
  | 
        
  | 
    ||||
| 
             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
        
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
    ||||
  | 
        (c) Bogyay Norbert 2006.  | 
        
  | 
    |||