Főoldal

Simson Star 1970

Egy MZ Trophy 250-es volt az álom, de végül győzött a praktikum, így a családi kupaktanács a Simson Star mellett tette le a voksát. Jogosítvány megszerzése előtt már eldőlt, hogy mik az anyagi lehetőségek, úgyhogy irány a szigetvári műszaki bolt.

Szép sorban álltak a jobbnál jobb motorok, CZ, Jawa, Pannonia, MZ, Komár, Riga és a Simsonok. Motorok mellett rengeteg műszaki cikk is kapható volt. A szép piros Star faládában várta Józsefet, előtte bontották fel a rekeszt, az ülésvédő fólia még több éven át védte a műbőr huzatot.

A vételár kifizetése után az új szerzeményt a 300 méterre lévő benzinkútra tolta a boldog ifjú tulajdonosa, ahol a keverékes, kézi pumpálós kútoszlopról tele tankolta 1:20-as benzin olaj üzemanyaggal. Innen némi bátorsággal hazáig motorozott.

Műszakira bejelentés után útvonalengedéllyel és jogosítvánnyal rendelkező ismerős Pécsre vitte, ahol friss műszakit és rendszámot LP-07-40.

Jogosítvány még nem volt ekkor, de elkezdte a tanfolyamot. de az élet közbeszólt, jött egy új lehetőség és egyenesen az NDK-ba a Fortschritt céghez vitte az útja, ahol munkát kapott, több tízezer honfitártásval együtt.

Ez a cég segített kölcsönnel is motort vásárolni, de nem volt motor, szemfülesnek kellett lenni, hogy éppen hol és milyet lehetett kapni.

Jogosítványt is a Forstschritt segített megszerezni, pár NDK márkáért lett motor, személy és teherautó jogosítvány.

Februárban jött a füles, egy kisebb műszaki boltból, hogy van MZ, egy TS 250 piros színben a nyerő, szerencsére volt választási lehetőség, kolléga a citromsárga színt válsztotta, de volt egyéb szín is.

Több alkalommal MZ-vel kb. 15 óra alatt ért haza LC-16-06-os NDK rendszámú példánnyal, sőt volt amikor két személlyel.

Simson közben itthon maradt a szülőknél a pajtában, majd a nyolcvanas évek elején eladták.

 

 

vissza a Történetek oldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2019.