|
|
|
|||
|
Simson gyártás képekben Pár képet szeretnék megosztani, melyek a Simson gyárban készültek a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas és a kilencvenes évek legelején. Közös bennük, hogy mind Suhlban a Simson gyárban készült.
Az 1960-as évek eleje, az SR2E moped utolsó simításai láthatók.
Nagy mennyiségben sorakoztank beépítésre várva a sommerdai motorok.
KR50 robogók készülnek éppen a gondos női kezek segítségével.
Csomagolásra kész mopedek.
Fentről érkezik a hatvanas évek második felében a majdnem teljesen kész Schwalbe.
Szintén ebben az időben készült képen egy fiatal munkás éppen rendezi a bowdeneket a kormánynál a futószalag mellett.
Az 1964-es képen az utolsó simításokat végzik a munkások a Schwalbe-kon.
Futószalagon a Schwalbe kismotorok a hetvenes években.
Az 1970-es évek elején a mofa SL1 végszerelde.
Ez már a hetvenes évek második fele, készül az S50B-s kismotor. Már a blokk a helyén, csak a kipufogó rendszer hiányzik.
Szintén ebben az időben készült képen sorakoznak a púpos tankos S50B-sek, láthatóan piros színben, szürke ülésvédő fóliával a gyár udvarán.
Az utolsó műveletek egyike, felkerül az ülés a helyére a hetvenes évek legvégén, motor az S50B1.
Egy kis ugrás a nyolcvanas évek elejére, szintén piros, de már S51B típusok láthatóak nagy sorozatban.
Simson S51N-H moped próbapadon.
Készül az S51B a 80-as évek elején.
M531 motorra szerelik a kipufogót kézzel.
1982/83 megindul az S51 E gyártása
Előtérben az ezüst tankok várakoznak.
Jól látható az ülésváz rögzítése a futószalagon.
Az első pár évjáratban ferdén kerültek fel a tankmatricák,
Lassan minden a helyére kerül az endurón.
A kész motorkerékpár.
1984-85, majdnem kész S51B várakozik az ülésre.
SR50/1 a gyártósoron
Bekerül a motor az SR50 sorozatba.
Itt pedig már 1990, az utolsó év, amikor nagyon nagy sorozatban készültek Simsonok. Helytakarékosság miatt a faládás kismotorokat függőlegesen tárolják.
Már a műanyag első sárvédős utolsó sorozat, piros színben, fordulatszámmérős kivitelben,
S51/1C sorozat egyik szép példánya szerepel az 1991-es Spiegel TV-s kisfilmben.
Kulcsok a zárakban, védőfólia az ülésen, a következő lépés már a faládába betolás és jöhet is a szállítás.
SR50/1-es Simsonok nagy tételben, fedett raktárban sorakoznak katonás rendben. Nagy részük Magyarországra került végül.
A motorok árának megemelésével egyre komolyabb gond volt a raktározás, sajnos nagyon sok példány...
..a gyár udvarán vészelte át a telet. Szerencsére a nagy része tavaszig az új gazdájához került.
A rendszerváltás után újraindult gyár egyik fontos újdonsága volt az S53 CX
Az első példányok még fekete festés nélküli motorral készültek,
Helyén a lámpaidom és a motor
SR50/1, SR50/1 X sorozat és az S53-asok a gyár egyik raktárában kilencvenes évek közepén.
Több tucat SR50/1 XC és XG változatai Bogyay Norbert 2015.05.16. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2015. |
|
|||